fredag 25 januari 2013

Om gårdagen...

Fick i går ta del av en helt underbar kvinnas livshistoria. Hon berättade öppet, rakt, ärligt och modigt om hur hon upplever sin vardag som mamma. En helt unik, otrolig och gripande berättelse som är hennes vardag.

Jag följer hennes blogg och imponeras av hur hon orkar - en helt fantastisk kvinna och mamma!

Här kan Ni följa hennes blogg;

http://mammaannorlunda.blogspot.fi/2013_01_01_archive.html

Jag imponeras verkligen av hennes STYRKA och MOD! Vilken kvinna!

Hon fick mig att fundera och reflektera över en hel del...hur fort dömer vi varandra utan att veta hela historien, hur lätt "piper" och gnäller vi över småsaker - då vi i stället borde uppskatta och se det positiva som finns runt om oss! Hon älskar verkligen inte vardagen alla dagar men lyckas ändå se det positiva i allt och alla!

Vi "normalstörda" varför är "egentid", "självförverkligande", "karriär", "status" så jäkla viktigt....då vi verkligen borde prioritera familjen, barnen och de som betyder ngt för oss? Ett tu tre blir mitt "pipande" om egentid helt ovesäntligt och nästan löjligt!

Hon avslutade föreläsningen med; "Det man ger - så får man liksom tillbaka. Vi är starka tillsammans. "Och jag hoppas att vi tillsamman kan göra världen en lite bättre plats"

Må gott där ute - och trevlig helg samt trevliga lässtunder!


A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar